twitter


16November2015

Bagaimana kita mengisi hari-hari indah kita sepanjang hidup bersama. Bagaimana kita saling bahagi tugas harian, siapa yang mencuci pakaian, siapa yang akan mandikan Fatimah, siapa akan mengemas bila Fatimah selerakkan atau siapa akan bangun buatkan susu Fatimah bila semua dah lelap tidur lena. Semua itu sebuah kehidupan yang saling melengkapi kita.

Kamu sangat tenang bila ada masalah.. Aku sangat kecoh bila diusik, riuhnya tidak akan hilang dalam beberapa waktu. Kamu suka bersembang mengenai bundle, cerita perang, ada juga kamu suka ingatkan aku bagaimana pentingnya mengisi hidup dengan kebaikan. Sebaliknya aku, aku bercerita tentang pakaian, barangan rumah atau novel terbaru, dan segala tentang wanita yang dari pagi hingga malam.

Kamu tegas dan panjang sabar serta selalu bertindak hati-hati. Aku? Aku paling cerewet, panjang kaki dan seringkali tergesa-gesa. Tapi kita berdua berpadu bukan? Mungkin kita selalu tak sependapat tapi kita berusaha mencari keseimbangan diantara perbezaan yang ada.

Selamat Hari Ulang Tahun Perkawinan kita yang ke-2...

0 comments:

Post a Comment